Saltar apartados

¿Com participar?

En el nou programa marque H2020 s'ha disminuït la burocràcia necessària de per a participar, la qual cosa fa el procés de participació més senzill. Consulta el següent video per a conèixer de forma senzilla els primers passos a realitzar.

CONTACTE amb l'OGPI si té interès a participar, ja que li proporcionarem informació i ajuda en cadascuna de les etapes de preparació de la  proposta i participació en projectes:

 

PREPARACIÓ DE LA PROPOSTA

Els passos principals per a la preparacion de la proposta es resumeixen en el següent diagrama:

Font: CDTI. Principals passos a seguir en la preparació d'una proposta

 

PASSOS IMPORTANTS A SEGUIR EN LA PRESENTACION D'UNA PROPOSTA

Per a participar en Horitzó 2020 es pot optar per presentar una idea pròpia (sent o no, el coordinador del projecte) o per la unió a un consorci. En qualsevol cas, els passos a dur a terme per a la presentació d'una proposta són els següents.

1. Una vegada que es té la idea, comprovar que aquesta encaixa dins del programa marque i identificar la línia d'actuació de la proposta dins d'Horitzó 2020. És important consultar la documentació necessària, i els períodes de presentació de cada convocatòria en el Portal del participant.

CONTACTE amb l'OGPI en aquesta fase para:

  • stepsProporcionar-li assessorament i informació sobre programes i convocatòries
  • Tenir suport i informació previs a la publicació de la convocatòria.
  • Cercar projectes finançats en el tema del seu interès,
  • Obtenir esborranys (Drafts) de propostes del tema del seu interès,
  • Informar-se sobre cursos de formació en escriptura de propostes i altres esdeveniments relacionats,
  • Cercar projectes finançats en el tema del seu interès,
  • Tenir suport i informació previs a la publicació de la convocatòria.
  • Actuar com a primer contacte davant agents externs: NCP's (Punts Nacionals de Contacte), SOST, oficines regionals...

 

2. Preparació de la proposta, seguint les pautes que s'indiquen en la convocatòria.

Açò inclou:

  • Preparació de la informació necessària per a l'elaboració de la proposta (en anglès).
  • Cerca de socis (Partner search), en cas que siga necessari.
  • Elaboració de pressupostos i determinació de les responsabilitats en el consorci.
  • Definició del pla de treball (tasques, rols…)
  • Revisió de la proposta (criteris d'avaluació específics en cada convocatòria).

CONTACTE amb l'OGPI en aquesta fase para:

  • Identificar els Topics que més s'ajusten a la seua línia de recerca i el seu corresponent esquema de finançament.
  • Proporcionar-li assessorament sobre la documentació i formularis a presentar.
  • Ajuda per a l'elaboració de pressupostos.
  • Assessoria en l'elaboració del contingut de propostes. Consells per a escriure una proposta d'èxit.
  • Ajuda en la cerca de socis. Consell sobre socis estratègics i els seus rols.
  • Cerca de finançament de la fase proposada.
  • Revisió de la proposta (aspectes legals, financers, IPR, MoU - Memorandum of Understanding- , NDA -Senar DisclosureAgreement-..).
  • Informar-se sobre cursos de formació en escriptura de propostes i altres esdeveniments relacionats.
  • Cercar projectes finançats en el tema del seu interès.

 

3. Enviament a la Comissió Europea. Es realitza a través del Portal del Participant. Important comprovar la data i hora de tancament de la convocatòria.

 

4. Avaluació de la proposta: Les propostes són avaluades per experts on s'avaluarà l'excel·lència, l'impacte i la qualitat i l'eficiència de la implementació del projecte.

El temps màxim entre la data de tancament de les convocatòries i la comunicació dels resultats (proposta aprovada o rebutjada) per part de la Comissió és de 5 mesos.

CONTACTE amb l'OGPI en aquesta fase para:

  • Aconseguir informació sobre l'estat d'avaluació d'una proposta.
  • Proporcionar les dades de contacte del Punt Nacional de Contacte (NCP).

 

5. Preparació de l'acord de subvenció (Grant Agreement): una vegada aprovada la proposta s'ha de preparar el contracte amb la Comissió Europea. El temps màxim entre la comunicació de l'aprovació i la signatura de l'acord de subvenció amb la Comissió és de 3 mesos.

CONTACTE amb l'OGPI en aquesta fase para:

  • Gestió de signatures.
  • Suport financer, legal i administratiu durant la fase de negociació.
  • Assessoria en la preparació i revisió d'Acords de Consorci i Contracte amb la Comissió.
  • Proporcionar les dades de contacte del Punt Nacional de Contacte (NCP).

Si vol ampliar la informació, pot consultar la guia del participant del CDTI, o visitar el Portal Español del Programa Marque  de Recerca i Innovació  de la Unió Europea en el següent enllaç: http://eshorizonte2020.es/

Per a més informació no dubte posar-se en contacte amb l'OGPI

 

 

Oficina de Gestió de Projectes Internacionals OGPI


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3801/3802/1288

Fax: (+34) 96 590 3803

Des de 2002 recolzant als investigadors de la UA en la captació i gestió fons europeus per a la investigació

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464