• OGPI

Plataformes tecnològiques en les quals participa la UA

Les Plataformes Tecnològiques (PT) són agrupacions d'entitats d'un sector concret liderades per la indústria que s'uneixen per a definir una Agenda Estratègica de Recerca (Strategic Research Agenda, SRA) amb la qual donar resposta als problemes sectorials, millorant la competitivitat i impulsant la recerca i innovació.

Són Iniciatives que compten amb el respatler de la Unió Europea i del Govern espanyol, on el seu principal objectiu és aconseguir els avanços científics i tecnològics que asseguren la competitivitat, la sostenibilitat i el creixement del nostre teixit empresarial, alineant les estratègies dels diferents agents i concentrant els esforços de R+D+i.

La importància de les PT resideix en que proposa part dels continguts en les prioritats de recerca que la Comissió Europea està engegant.

La Universitat d'Alacant forma part de diverses plataformes a través de les quals cerca millorar la competitivitat europea i nacional mitjançant l'estimulació de la recerca, el desenvolupament tecnològic i la innovación. Les PT en les quals participa la UA són:

Bio·based Industries

PTV

Plataforma Tecnològica del vi

SusChem

Plataforma Tecnològica espanyola de química

sostenible

BIOPLAT

Plataforma tecnològica espanyola de la biomasa

Plataforma Europea del Hidrògen i de les

Piles de Combustible

PROTEORED